پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تداوم دانش آموزان دارای آسیب تحصیلی!

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برخی دانش آموزان برای رفتن به پایه بالاتر ضعف های بزرگی دارند، گفت: پس از اینکه بیشتر دانش آموزان در پایان اردیبهشت ماه از گردونه آموزش خارج شدند، آموزش دانش آموزانی که دچار آسیب های تحصیلی هستند تا شهریورماه تداوم خواهد یافت.

لیلا سادات ابطحی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پایان آموزش مجازی در دوره ابتدایی ۳۱ اردیبهشت ماه خواهد بود، اظهار کرد: معلمان و مدیران دوره ابتدایی به مدت ۱۰ روز یعنی تا پایان ۱۰ خرداد ماه فرصت دارند نتایج ارزشیابی نوبت دوم را در گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی-توصیفی در جریان است و رصد یادگیری دانش آموزان به صورت فرایندی است، گفت: به همین دلیل آموزگاران براساس شواهد و اطلاعاتی که در پوشه الکترونیک و طی سال تحصیلی با ابزارهای مختلف جمع آوری کرده اند و براساس آزمون های عملکردی که تا پایان سال جهت اطمینان از یادگیری دانش آموزان به عمل می آورند، نتایج نهایی را ثبت خواهند کرد.

ابطحی با تاکید براینکه ارزیابی عملکرد دانش آموزان منوط به  ارزیابی های فرایندی در طول سال تحصیلی است، افزود: براین اساس آزمون های سنتی در دوره ابتدایی برگزار نخواهد شد و برنامه امتحانی به خانواده های دانش آموزان ابتدایی داده نمی شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا پایان اردیبهشت ماه رصد را تکمیل و تا ۱۰ خرداد نتایج را به خانواده ها اطلاع رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است به خاطر آموزش غیرحضوری در این سال تحصیلی برخی خانواده ها احساس کند فرزندشان برای رفتن به پایه بعدی آمادگی ندارد و یا دچار ضعف تحصیلی است، توضیح داد: گاهی این ضعف ها بزرگ نیست و با تکرار و تمرین و گزارش خانواده، معلم برنامه های ترمیمی درنظر می گیرد و سعی می کند کیفیت آموزش را ارتقا دهد، ولی برخی دانش آموزان ضعف های بزرگی دارند به طوری که نمی توان به راحتی برای رفتن به پایه بعد تصمیم گیری کرد. برای این دانش آموزان، تداوم یادگیری را خواهیم داشت و سعی می کنیم دانش آموزان را توانمند کرده و تا شهریور آموزش آنها را ادامه دهیم و سپس نتایج را رصد و اعلام کنیم.

ابطحی در مورد ارزیابی دانش آموزان در شبکه شاد نیز گفت: دو دسته از دانش آموزان ممکن است در شبکه شاد حضور نداشته باشند؛ دسته اول ممکن است به فضای مجازی دسترسی نداشته و نتوانسته اند آموزش ها را در این فضا دریافت کنند. برای این دانش آموزان بسته های یادگیری طراحی و به دست آنها رسانده ایم و تلاش کرده ایم از طریق بسته های یادگیری، تماس معلم با آنها و راهوران آموزشی آنها را تحت نظارت آموزش داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی دانش آموزان دسترسی به آموزش مجازی داشته اند، ولی به دلایل مختلف نتوانسته اند در همه کلاس ها حضور پیدا کنند، برای این دانش آموزان نیز تداوم یادگیری و آموزش را بعد از خروج بیشتر دانش آموزان از گردونه آموزش، از خرداد تا شهریور خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید براینکه هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد و آموزش غیرحضوری مشکلات خودش را دارد، گفت: رصد و ارزیابی دانش آموزان پایه ششم عمیق تر خواهد بود، به این صورت که اگر در پایه اول و دوم ابتدایی رصد درس فارسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در پایه ششم درس هایی مثل ریاضی، فارسی و علوم باید رصد شود تا دانش آموزان آمادگی داشته باشند و در دوره متوسطه اول دچار افت پایه تحصیلی نشوند. گزارش رصد دانش آموزان این پایه به خانواده  ها داده می شود که مشکل دانش آموزان در چه دروسی است و چطور باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه هنوز آموزش به پایان نرسیده و فرصت باقی است، اظهار کرد: در زمان طلایی قرار داریم و زنگ معکوس اتمام زمان آموزش دانش آموزان به صدا درآمده است. در این دوران خانواده ها باید نقش حمایتی خود را پررنگ کنند و اگر دانش آموزی ضعف دارد و در موردی نیاز است حتما با معلم یا مدیر صحبت کنند معلم و مدیر مدرسه نیز باید گزارش های دقیقی از وضعیت تحصیلی دانش آموز به خانواده بدهند.

ابطحی افزود: در این فصل سال ممکن است دانش آموزان دچار خستگی شوند و از اینکه آموزش را از فضای مجازی دریافت می کنند دلزده شده باشند، اما خانواده ها با درک وضعیت دانش آموز و همراهی او کمک کنند تا روزهای منتهی به پایان سال تحصیلی، عملکرد بهتری داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه امسال دانش آموزان، معلمان و خانواده ها شرایط سختی را سپری کردند، خاطرنشان کرد: دادن برنامه امتحانی و برگزاری آزمون های سنتی در دوره ابتدایی ممنوع است و از معلمان و خانواده ها درخواست می کنیم در روزهای پایانی سال تحصیلی در فضایی به دور از استرس و نگرانی از دانش آموزان حمایت کنند.

درباره admin

دوباره چک کن

چگونه مدیر محصول موفقی شویم؟

انجمن های علمی مدیریت دانشگاه های شریف، تهران، امیرکبیر، علامه‌طباطبایی، خوارزمی و اصفهان و انجمن های علمی مهندسی کامپیوتر یزد و اهواز وبینار «چگونه مدیر محصول موفقی شویم؟» را برگزار می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *