شنبه 1 اردیبهشت 1403

با ست‌های اداری به شرکت خود هویت ببخشید

امروزه اغلب مدیران شرکت‌ها به دنبال هویت و اصالت برای کسب و کار خود هستند. این اصالت و برندسازی با ایجاد یک هویت بصری باکیفیت به دست می‌آید. یک هویت بصری ایده‌آل باعث می‌شود، شرکت‌ها حرفه‌ای‌تر، جدی‌تر و معتبرتر به نظر برسند. بخشی از هویت بصری شرکت‌ها وابسته به «ست اداری» آن‌هاست.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام الوچاپ، ست اداری علاوه‌ بر قابل قبول‌تر نشان دادن یک شرکت، تبلیغی غیرمستقیم برای آن نیز محسوب می‌شود؛ در واقع، اوراق اداری گرچه به صورت مستقیم، برای بازاریابی استفاده نمی‌شوند اما به صورت غیرمستقیم، نقش بازاریاب را ایفا می‌کنند و یکی از مهم‌ترین راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان هستند. پس هر چه بهتر نشان دادن آن، به رشد شرکت یا سازمان کمک می‌کند و در قضاوت مشتری نسبت به جایگاه کسب و کار تاثیر دارد.

ست اداری و اقلام تشکیل‌دهنده آن

ست اداری مجموعه‌ای شامل سربرگ، کارت ویزیت، پاکت ملخی، پاکت A4  و A5، فولدر، کاغذ یادداشت، برچسب اموال، لیبل و پاکت سی دی و بسیاری موارد دیگر است که همه این اقلام با یک طرح گرافیکی یکپارچه و با رنگ مشخص سازمان، طراحی می‌شوند.

یکی از کاربردهای این اقلام، مکاتبات اداری بین شرکت‌ها است. اما به طور کلی هدف ست اداری برندسازی و اعتبار بخشیدن به شرکت است. پس اینطور که معلوم است داشتن یک ست اداری مناسب برای هر شرکتی ضرورت دارد. اما اصول و قوانین تهیه این اوراق چیست؟

گام اول برای طراحی یک ست اداری جذاب، انتخاب رنگ سازمانی و طراحی لوگویی خاص شرکت است. هر رنگ معنی و مفهومی خاص را می‌رساند و شرکت‌ها باید با توجه به نوع خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهند، رنگ مناسب را انتخاب کنند. سایت‌هایی هستند که به صورت آنلاین این کار را انجام می‌دهند.

پس از انتخاب رنگ سازمانی که گاهی حتی لباس پرسنل هم به آن رنگ در می‌آید، باید لوگو را برگزید. لوگوی سازمان اهمیتش کم‌تر از رنگ نیست، چرا که اولین چیزی است که از هویت بصری شرکت، پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، همه جا به کار می‌رود و تا سالیان سال همراه آن مجموعه است.

پس از انتخاب رنگ و لوگو، نوبت به طراحی اقلام ست اداری می‌رسد، این اقلام شامل سربرگ، پاکت، کارت ویزیت و … هستند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند.

الوچاپ، یکی از معتبرترین و مجهزترین چاپخانه‌های تهران نکات طراحی یک ست اداری با کیفیت را به خوبی در نظر دارد، مزیت این مجموعه نسبت به باقی هم‌صنفانش این است که ست اداری را بسته به سفارش مشتری حتی در تیراژ پایین نیز چاپ می‌کند.

در ادامه برای درک بهتر این موارد، به نکاتی مختصر اما کارآمد درباره طراحی ست اداری حرفه‌ای می‌پردازیم.

رنگ سازمانی را تغییر ندهید

پس از انتخاب رنگ سازمانی باید بدانید که این رنگ بخشی از هویت سازمان شماست، تغییر سلیقه‌ای آن باعث می‌شود در نظر مخاطبان‌تان بی‌هویت به نظر برسید. پس در انتخاب رنگ سازمانی خود دقت کنید و پس از انتخاب آن دیگر تغییرش ندهید.

از فونت‌های ساده و خوانا استفاده کنید

 فاکتور دیگری که در طراحی ست‌های اداری به کار می‌رود، «فونت» است. فونت‌های فانتزی، در نگاه اول زیبا و گیرا به نظر می‌رسند، اما شما باید فونتی را انتخاب کنید که مخاطب ها به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. از فونت‌های ساده و خوانا استفاده کنید تا مخاطبان برای به دست آوردن اطلاعات سردرگم نشوند.

جنس اقلام ست اداری باید یکپارچه باشد

به جنس اقلام ست اداری خود توجه کرده‌اید؟ آن‌ها را متناسب با هم انتخاب کنید تا سیستم شما یکپارچه‌تر به نظر برسد. اقلام مختلف ست اداری را می‌توان در جنس های مختلف تولید کرد اما یکپارچگی و هماهنگی جنس این اقلام تأثیر مثبتی در ذهن مخاطب دارد.

چاپ باکیفیت روی کاغذ مرغوب یکی از عوامل مهم جذب مخاطب، در تولید ست اداری است. به طور کلی ست اداری اغلب با کاغذهای تحریر 80 گرمی، تحریر 100 گرمی و کتان، تولید می شود. یکی از اقتصادی‌ترین اجناس برای چاپ ست اداری، کاغذ تحریر 80 گرمی است، اما این کاغذ یک عیب دارد، آن هم ضخامت کم آن است که در صورت چاپ دو رو این عیب بیشتر خود را نشان می‌دهد.

رنگ‌های تیره هم روی کاغذ تحریر 80 گرمی، بور بنظر می‌رسند. برای همین اغلب مدیران از هزینه کم این نوع کاغذ صرف نظر می‌کنند و ست اداری خود را با کاغذ تحریر 100 گرمی تولید می‌کنند که کیفیت مرغوب‌تری هم دارد. اما اگر می‌خواهید پرستیژ کاری شما بالاتر رود و حرفه‌ای‌تر به نظر برسید از کاغذ کتان با بافت ویژه و هنری‌اش استفاده کنید.

از سیستم چاپ متناسب استفاده کنید

هر سیستم چاپی قابلیت و کاربردهای مخصوص خودش را دارد. مثلا در روش چاپ دیجیتال، رنگ‌ها از ترکیب چهار رنگ مرکب اصلی به دست می‌آیند در صورتی که در چاپ افست علاوه بر چهار رنگ اصلی، می توان از رنگ‌های ساختگی پنتون نیز جهت بالاتر بردن کیفیت رنگ ها استفاده کرد. پس با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین روش چاپ را برگزینید.

حال، با دانستن ضرورت داشتن هویت بصری برای شرکت‌ها و سازمان‌ها، برای مدیران و کارمندان روابط عمومی سوال پیش می‌آید که طراحی اوراق اداری خود را به کجا بسپاریم تا با رعایت این موارد ما را به سمت موفقیت هدایت کند؟

هویت بصری حرفه‌ای با الوچاپ

«یک دو سه… چاپ!» این شعار الوچاپ است که همانطور که از نام آن بر می‌آید، مشتریان فقط با یک تماس یا مراجعه به وبسایت الوچاپ می‌توانند مراحل چاپ ست اداری خود را طی کنند.

الوچاپ یک مجموعه مدرن چاپ دیجیتال است که در سال 1397 راه‌اندازی شد. این مجموعه امکان سفارش کامل با جزئیات دقیق محصولات را به شکل آنلاین و 24 ساعته از طریق وبسایت در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. مجموعه الوچاپ مدرن‌ترین چاپخانه دیجیتال تهران را در اختیار دارد، تیم متخصص این مجموعه علاوه بر پاسخگویی به سفارشاتی چون کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و چاپ ست اداری، انواع جعبه، ساک خرید و آلبوم را نیز طراحی و چاپ می‌کنند.

سرعت بسیار بالا در چاپ، این مجموعه را از باقی هم‌صنفانش متمایز می‌کند. الوچاپ به نیازهای فوری مخاطبانش پاسخ می‌دهد و به واسطه‌ 25 سال سابقه مدیرانش و اشراف کاملشان به صنعت چاپ، کارهای باکیفیتی را به مشتریان خود تحویل می‌دهد.

الوچاپ، چاپ انواع اوراق اداری اعم از کارت ویزیت و تگ محصول، سربرگ، پاکت، فولدر، فاکتور و کاغذ یادداشت را با نهایت ظرافت و دقت در طراحی انجام می‌دهد، این مجموعه چاپ ست اداری را حتی با تیراژ پایین نیز انجام می‌دهد و سفارش‌ها را نهایتاً تا سه روز کاری به دست مشتریان می‌رساند. اگر مشتریان عجله داشته باشند، این مجموعه با هماهنگی در طول یک روز، کار را تحویل می‌دهد.

این‌ها همگی می‌تواند دلایل محکمی باشد برای اینکه شما کار چاپ ست اداری خود را به الوچاپ بسپارید، این گروه صنعتی کار شما را با بهترین کیفیت در اسرع وقت انجام می‌دهند، پس تردید نکنید.

درباره admin

دوباره چک کن

پای تبلیغات به سرویس ویدیویی اینستاگرام باز شد

فیس بوک تبلیغات را برای کاربران جهانی سرویس Reels اینستاگرام راه اندازی کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *