جمعه 7 اردیبهشت 1403

تکنولوژی

سیر ارتباطات در جهان؛ از تلگراف تا 5G

ارتباطات برای مدت‌های زیادی شکل متنی و پس از آن صوتی داشت، اما پیشرفت ‌سریع فناوری برقراری ارتباط میان افراد را به سمت تماس‌های تصویری کشانده و امروزه کمتر کسی است که فناوری 5G به گوشش نخورده و از ابزارهای ارتباطی با جدیدترین تکنولوژی استفاده نکرده باشد.

بیشتر بخوانید »

انسان، سیر تکامل و آگاهی

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت دلکو، از ابتدای عصر صنعت تاکنون چهار مرحله تحول و انقلاب را پشت سر گذاشته شده است. یک دهه قبل از انقلاب آمریکا با اختراع ماشین بخار و استفاده از آن به سرعت در صنایع معدن، نساجی و سایر صنایع سنگین مورد استقبال قرار گرفت و کارخانه ها به شکل غیرقابل وصفی رشد کردند. کارگران به شهرها مهاجرت کردند و زمین ها و جوامع کشاورزی، تبدیل به بسترهای صنعتی شد. صنعت حتی به بخش های کشاورزی و دامداری وارد شد و موجب افزایش تولیدات گردید.

بیشتر بخوانید »

ماهواره نور همچنان می تابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ نخستین ماهواره چند منظوره جمهوری اسلامی ایران با نام «نور» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کویر مرکزی ایران پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید »

هوش مصنوعی از انسان جلو میزند!

محمدهاشم اکبریانی می‌گوید طبیعت زندگی در جهان امروز همین است که شاهد باشیم تکنولوژی ذهن و روح انسان را پشت سر می‌گذارد و خودش جلو می‌زند. او معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند احساس و روح آدمی را در نوشته‌هایش متجلی کند.

بیشتر بخوانید »