جمعه 7 اردیبهشت 1403

کارآفرینی که نصف درآمد خود را صرف تبلیغات می‌کند

یک کارآفرین در استان قزوین با بیان اینکه بازاریابی و فروش بسیار مهم است و فردی متخصص می‌خواهد، گفت: بنده به هیچ عنوان در بازاریابی و فروش دخالت نمی‌کنم و این عرصه را به یکی از متخصصان امر سپرده‌ام؛ نصف درآمد خود را برای تبلیغات هزینه می‌کنیم و مشتری‌مداری را سرلوحه امور خود قرار داده‌ایم.

نغمه نقاش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از پنج سال پیش با ۱۰۰ میلیون تومان، فعالیت در زمینه کاشی لعابدار را آغاز کردم البته پیش از آن به عنوان طراح کاشی و سرامیک در واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت بودم امام بعد تصمیم گرفتم خودم مشغول به کار شوم.

وی ادامه داد: کاشی و سرامیک را با چوب تلفیق می ‌کنیم که به‌عنوان یک شیء دکوری در منازل استفاده می‌شود. در حال حاضر برای چهار نفر اشتغال‌زایی شده است اما به‌دلیل شیوع کرونا فروش ما به نصف کاهش پیدا کرده است و همین کار را برای ما دشوار می‌کند.

این کارآفرین تصریح کرد: این شغل سختی‌های زیادی به همراه دارد و البته نیازمند ممارست است و علاقه‌مندان به فعالیت در این عرصه نباید ناامید شوند. تا پیش از این مواد اولیه ایتالیایی تهیه می‌کردیم اما با افزایش قیمت‌ها توان خرید مواد خارجی را نداشته و روی مواد اولیه ایرانی تمرکز کردیم که مقداری کیفیت آن پایین‌تر از مشابه خارجی است.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته در سعدالسلطنه واحد فروش داشتیم اما دیدیم که فروش اینترنتی بهتر است و تصمیم گرفتیم تنها به واسطه فروش اینترنتی محصولات خود را عرضه کنیم.

نقاش با بیان اینکه بازاریابی و فروش بسیار مهم است و فردی متخصص می‌خواهد، تشریح کرد: بنده به هیچ عنوان در بازاریابی و فروش دخالت نمی‌کنم و این عرصه را به یکی از متخصصان امر سپرده‌ام؛ نصف درآمد خود را برای تبلیغات هزینه می‌کنیم و مشتری‌مداری را سرلوحه امور خود قرار داده‌ایم. در سال‌جاری بر روی صادرات تمرکز خواهیم کرد و به واسطه برخی از دوستان محصول تولید شده را به عمان عرضه خواهیم کرد که امیدواریم در این مسیر مشکلی پیش نیاید.

نمایشگاه‌های فرمایشی و بی اهمیت

وی گفت: مجوز میراث فرهنگی دارم و فقط برای برق سه فاز کوره این مجوز را دریافت کردم اما تا به امروز هیچ حمایتی از سوی میراث فرهنگی انجام نشده است و تنها سالی یک بار به کارگاه سر می‌زنند تا آمار ارائه دهند.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: طی این پنج سال چندین بار تصمیم به تعطیل کردن کارگاه گرفتم. طی پنج سال گذشته ۲۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی دریافت کردم که با سختگیری‌های بسیار و کسورات متعدد مواجه شدم در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بهتر است موانع سد راه کارآفرینان از میان برداشته شود تا بهتر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نقاش در پایان یادآور شد: مسئولین تنها برای انجام امور نمایشی اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند که نمایشگاه‌های برگزار شده خروجی مطلوبی برای کارآفرینان نداشته و به فروش آنان کمکی نکرده است.

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

درباره admin

دوباره چک کن

چگونه مدیر محصول موفقی شویم؟

انجمن های علمی مدیریت دانشگاه های شریف، تهران، امیرکبیر، علامه‌طباطبایی، خوارزمی و اصفهان و انجمن های علمی مهندسی کامپیوتر یزد و اهواز وبینار «چگونه مدیر محصول موفقی شویم؟» را برگزار می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *