شنبه 1 اردیبهشت 1403

ارتقای جایگاه در جستجوهای گوگل

اگر می‌خواهید به صفحه نخست گوگل و افزایش دسترسی کاربران به سایت خود دست یابید، باید امور مربوط به سئو، تولید محتوا و بازاریابی محتوایی برند خودتان را به کسانی بسپارید که در حال حاضر رتبه بالایی در گوگل دارند.

به گزارش ایسنا، اداره بازرگانی ایسنا تصمیم دارد خدمات جامع بازاریابی محتوایی را به برندهای معتبر ایرانی ارائه کند. با این کار جایگاهشان در موتورهای جستجوگر بهبود پیدا می‌کند. قرار هست مجموعه‌ای متنوعی از باکیفیت ترین خدمات توزیع و تولید محتوا را به شرکت‌های ایرانی ارائه کنیم.

خدمات بازاریابی محتوایی دارای چه مراحلی است؟

۱-برای بازاریابی محتوایی نقشه استراتژیک بچینید

در مرحله نقشه استراتژیک بازاریابی محتوایی، مسیر موفقیت را مشخص می‌کنید. در این مرحله متخصصان بخش بازاریابی محتوایی، برنامه زمانی و اجرایی تولید و توزیع محتوای برند شما را بر اساس جایگاه برندتان در فضای مجازی، تهیه گزارشی از وضعیت مهمترین رقبای داخلی و خارجی تان در فضای مجازی، تعیین اهداف و بودجه بندی ارائه می‌کند.

همچنین در این مرحله متخصصان به شناسایی تمام ابزارهای رسانه‌ای، روابط عمومی و تبلیغاتی که می‌توانند متناسب با فضای کسب و کار شما برای رسیدن به موفقیت موثر باشند، می‌پردازند.

۲-افزایش کیفیت محتوای برند در اینترنت

در مرحله دوم، تلاش می‌شود تا اقدامات موثری جهت بهتر شدن جایگاه سایت شما در موتورهای جستجوگر انجام شود. این اقدامات به وسیله بازبینی سایت و شبکه‌های اجتماعی شما و با تولید و انتشار محتوای مخاطب پسند و گوگل پسند انجام می‌شود.

در این مرحله محتوای تولید شده برای معرفی بهتر برند شما، به محتوای متنی «بلاگ و رپورتاژ» محدود نمی‌شود بلکه به دلیل پاسخ دادن به سلیقه‌ها و نیازهای مختلف، از تمام تکنیک‌های تولید محتوا استفاده می‌شود. همچنین در این مرحله به تولید گزارش‌های تصویری، ویدیوکلیپ، موشنگرافیک، اینفوگرافیک، پادکست، فتوکلیپ و… علاوه بر محتوای متنی پرداخته می‌شود. در این مرحله ۹ دسته موضوعی پیش بینی شده است تا علاوه بر استفاده از تکنیک‌های مختلف تولید محتوا، تنوع موضوعی هم در هر تکنیک موجود باشد. این مراحل جهت افزایش جذابیت و تنوع محتوای تولید شده انجام می‌شوند.

این محتواهای تولید شده، به وسیله یکی از بهترین تیم‌های روزنامه‌نگاران، عکاسان، گرافیست‌ها و تدوینگران با سابقه طولانی فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای انجام می‌شوند.

در این مرحله تدوین و اجرای برنامه تعامل با کاربران سایت و شبکه‌های اجتماعی شما انجام می‌شود. لازم به ذکر است که دیگر جستجوگرها و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تعامل حرفه‌ای با کاربران، یک امر مهم برای گوگل در بالا رفتن جایگاه برندها است.

۳-بالا رفتن جایگاه برند در اینترنت

در مرحله سوم، بهبود جایگاه در موتورهای جستجوگر اجرایی می‌شود. این امر پس از ارتقای کیفیت محتوای سایت و شبکه‌های برند شما اتفاق می‌افتد. در این مرحله تعداد بازدیدهای موثر سایت و شبکه‌های اجتماعی به صورت ارگانیک بهبود می‌یابد و بدون به کار بردن ترفندهای غیر حرفه‌ای مانند کلک‌های کدنویسی و استفاده از ربات‌ها با رعایت استانداردهای گوگل «استانداردهای سال ۲۰۱۹ گوگل» رابطه عاطفی و دوستانه‌ای میان سایت شما و گوگل برقرار می‌شود.

از دیگر برنامه‌هایی که در این مرحله ساخته و به صورت مهندسی شده اجرا می‌شوند، استفاده از ظرفیت‌های متنوع موجود در فضای وب، افزایش محتوای مرتبط با برند شما و کلیدواژه‌های اصلی کسب و کارتان هستند.

۴-بررسی بازخوردها و درست کردن فرایندها

در این مرحله بازخوردهای کاربران به صورت پیوسته و موضع موتورهای جستجوگر نسبت به سایت شما در تمام مدت اجرای برنامه بررسی و تحلیل می‌شود و بر اساس این بررسی‌ها، فرایندهای تولید و توزیع محتوا اصلاح می‌شوند.

تمرکز همزمان بر سایت رقبا، یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که در این مرحله توسط اکثر مجریان پروژه‌های بازاریابی محتوایی نادیده گرفته می‌شود. هنگامی که شما برای بهبود جایگاه خود در گوگل تلاش می‌کنید، رقبای شما این تلاش را دیده و آنها نیز سعی در تلاش بر بهبود جایگاه خود در این موتور جستجوگر می‌کنند. به همین دلیل ضروریست کسانی که کار بازاریابی محتوایی شما را بر عهده گرفته‌اند همزمان با سایت و شبکه‌های شما، عملکرد رقبایتان را نیز به صورت مداوم رصد کنند.

درباره admin

دوباره چک کن

چگونه مدیر محصول موفقی شویم؟

انجمن های علمی مدیریت دانشگاه های شریف، تهران، امیرکبیر، علامه‌طباطبایی، خوارزمی و اصفهان و انجمن های علمی مهندسی کامپیوتر یزد و اهواز وبینار «چگونه مدیر محصول موفقی شویم؟» را برگزار می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *